Cân nhắc về tình hình và khu vực của bạn khi định giá
Là Chủ nhà, bạn luôn được tự chủ về chiến lược định giá của mình. Bạn tự chọn mức giá mong muốn, cách thiết lập và điều chỉnh giá theo thời gian.
Yếu tố cần cân nhắc hàng đầu là nhu cầu địa phương. Nếu nhà/phòng cho thuê của bạn được định giá cao hơn những chỗ ở cho thuê tương tự gần đó, bạn có thể sẽ lỡ mất cơ hội được khách đặt phòng. Mức giá cạnh tranh giúp bạn dễ dàng thu hút khách hơn, từ đó giúp tăng thu nhập qua Airbnb.
Theo sát nhu cầu địa phương
Việc nắm được những nhà/phòng cho thuê nào trong khu vực có khách đặt góp phần giúp bạn định hướng cho chiến lược định giá của mình.
Để so sánh giá, hãy chọn bất kỳ ngày nào đang mở nhận khách trên lịch của bạn hoặc chọn một phạm vi ngày gồm tối đa 6 đêm. Nhấn hoặc nhấp vào giá theo đêm, sau đó nhấn hoặc nhấp vào nút bên dưới giá này, có biểu tượng bản đồ và dòng chữ "so sánh giá".
Khi đó, bạn sẽ xem được bản đồ giá trung bình của các chỗ ở cho thuê tương tự ở gần đó và đã có khách đặt. Bạn cũng có thể kiểm tra giá thuê của các chỗ ở tương tự vẫn còn trống.
Giá hiển thị trên bản đồ này phản ánh giá trung bình đã có khách đặt hoặc chưa có khách đặt của từng chỗ ở cho thuê, vào những ngày được chọn. Các yếu tố để xác định chỗ ở tương tự bao gồm vị trí, diện tích, đặc điểm, tiện nghi, điểm xếp hạng, đánh giá và các nhà/phòng cho thuê khác mà khách cũng duyệt tìm khi xem xét chỗ ở của bạn.
“Knowing what’s happening in my area gives me so much more confidence in my price,” says Felicity, a Host Advisory Board member and Superhost in New South Wales, Australia. “I’ll know if I have the best price, so I should hold my ground, or if I’m being a bit greedy and need to drop my price.”
You can also respond to local demand by tracking:
- Special events. Conferences, festivals, and other big events can create major demand. Join social media groups, follow your local tourism bureau, or register with event ticketing sites to help you plan ahead.
- Seasonal shifts. In places that draw crowds at certain times of year, hosting during your area’s peak season can help you earn more, while lowering your price during low season can attract more guests.
Pricing your place competitively may also help your listing rank higher in Airbnb search. The results take into account the value and quality of a listing compared to similar ones nearby.
Consider your costs
Your hosting costs can help you think about your price as well. Daniel, an Airbnb Superhost and Host Advisory Board member in Tenerife in the Canary Islands, says he tracks what he calls the “internal” factor of his hosting expenses along with the “external” factor of demand.
Daniel says he balances his expenses with what guests are willing to pay to help him set a reasonable expectation for what he can charge and earn.
Examples of hosting expenses can include mortgage or rent, maintenance, taxes, and cleaning fees. Some costs may not be obvious to guests, and can help explain your price. You can highlight any added value you offer in your listing description, like luxury bath products or streaming services.
When Pamellah, an entrepreneur and former Host Advisory Board member in Malindi, Kenya, first started hosting, she says she focused too much on her own costs. She set her price “so high, based on how much I’d put into it,” and didn’t get any bookings.
“Two hours after reducing my price, I never stopped hosting,” Pamellah says. Though her experience may not be typical, she was able to increase her price quickly. Thanks to steady bookings and positive guest reviews, she became a Superhost less than three months later.
Make sense of the numbers
Track your expenses and earnings throughout your hosting journey. “I set up a separate bank account to track my expenses, so when it’s tax time, I’m not in bad shape,” says Reed, a teacher, entrepreneur, and former Host Advisory Board member in Philadelphia.
Local lawyers or tax professionals can provide advice about taxes and laws that apply to Hosts in your area. Please note that Airbnb does not give professional guidance. “If you need to get a tax advisor, or you need to do a little research on how to make sense of the numbers, do that,” Reed says.
If you’re a new Host searching for one-to-one support with pricing, we’ll match you with a Superhost Ambassador who can help.
Information contained in this article may have changed since publication.